Year One

Jag såg Year One igår. Det första som slog mig var att Jack Black förmodligen är den skådespelare som har högst tankar om sig själv. Han spelar över som om han vore jim carrey och man mår stundtals riktigt illa. Det andra var det historiska. Nu hade jag inga jätteförväntningar att komedin skulle ha en historisk tillbakablick helt korrekt. Men att i en film som heter YEAR ONE blanda in grottmänniskor, Kain, Abel, Rommare, bönder, Kristna, Judar m.fl. under samma tidsepok var lite too much. Det hade väl varit ok att hålla sig till en period? tyckte inte det fanns någon komisk dimension i det och jag ger mig fan på att de flesta alabama-bor är övertygade om att grottmänniskorna stod där och mötte Kain när han slängde en sten i Abels huvud.

Men - är man sjukt trött en söndag och vill ha lite hederliga Sex-Bajs-Bög-Kuk-Fetto-skämt. Då kan man skratta riktigt högt! Och det var precis vad jag ville ha igår.

Kommentarer
Postat av: Lagergren

Har inte sett den, men har hört att så långt som Sex-Bajs-Bög-Kuk-Fetto-filmer går är det inte alls helt oäven

2009-09-07 @ 22:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0