Sjuk mat?



Det är skandal att Sodexho fått avtal på 900 miljoner över 6 år för sjukhusmaten i Stockholms län. Jag har erfarenheter av det företaget, då de har ett avtal om städning (!) på Scania. Man kan bara nämna att den har varit under all kritik. Helt ärligt har jag aldrig träffat på ett bra cateringföretag, dvs storkök. Att det ska vara så SVÅRT!?? Jag skulle lätt betala 20 kr extra för en måltid om den 1. inte innehöll tillsatser 2. var mer hygienisk 3. lagad i ett lokalt kök av kompetent kökspersonal.

Det finns många kompetenta kockar i stockholm, så varför måste ni anställa f.d. kebabskärare och thaikycklingsfräsare som kökschefer? Inget ont om dessa i övrigt, men jag skulle för den delen aldrig vilja se en lokal Sibylla-hamburgestekare stå och laga fisk till mig heller.

AVGÅ Maria Wallhagers (FP)!


Se vidare: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3369417.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0