Lars Hammar

Såg precis Grattis Världen-avsnittet i vilket Filip korsar Engelska kanalen, medan Fredrik gör Calais och Deauville med Filips pappa Lars. Vilken härlig människa han verkar vara, Lars! En allmänbildad livsnjutande frankofil! Ringer det några klockor? Önskar verkligen att jag fick tillfälle att träffa honom någon gång och prata Frankrike. Om jag minns rätt firade han och Filip Frankrikes VM 98-seger genom att köra segervarv i Köping! Själv satt jag på landet med familjen samlad kring radion. När Zidane nickade in bollen höll taket på att lyfta!

Magnus, vi måste återvända till vår gamla hemvist snart! Paris? Angers? Bretagne? Baskien? Côte d'Azur? Provence? Il y a du soleil et des nanas! Darla Dirladada!

Andra resor:

1) Festa i England för att uppleva det fula och svinigt brittiska.

2) Helg i Berlin eller ännu hellre studentfesta i universitetsstaden Heidelberg.

3) Någon solig spansk ö för att festa och njuta av solen.

4) Peru, självklart - min soliga vagga.

5) Bila i Italien - Rivieran, Milano, Toscana.

6) Moskva.

7) Japan.

8) Någon paradisö: Karibien, Hawaii, Tahiti, Polynesien, Mauritius, Maldiverna.

9) Nya Zeeland - Daniel visar oss hans gamla hemvist.

10) Viktigast av dem alla kanske: USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0