är unga intresserade av politik

Många säger att unga visst är intresserade av politik vilket piratpartiet nu skulle visat. Låt mig motbevisa detta.

Enligt MMS skandinavien såg 2.5 % av alla mellan 18-25 valvakan på tv.... ett underbetyg?

7,1 % röstar på ett parti som leds av en kille som heter falconwing och driver en fråga i valet.
Dessutom vill de ta bort patent och upphovsrätt - på alla områden!! Läkemedel, uppfinningar u name it..

Låt mig vara tydlig. Äganderätt och upphovrätt har varit en av de mest centrala delarna i att bygga upp de industrialserade ekonomierna. Utan äganderätten - ingen utveckling. Utan äganderätten hade de kunnat slänga sina jävla skitdatorer i en jävla hög och använda det till att värma sig med. Fy fan säger jag! Vilket jävla patrask! Synd att inte hitler bombade skiten.
Röstar man på pirat är man helt jävla blåst i huvudet. Inte lika blåst som SD kanske,men bra jävla nära.

Unga människor skiter i demokrati och val. De vill bara kunna fildela hur jävla mycket som helst.

Är det ett problem? Kanske för dem själva. Känns som att jag borde skita i det. Vilket jag kanske gör. Vi skulle fan behöva en diktator för att få upp intresset för demokrati i det här landet.

Förresten suger sommaren. mygg och skit.

Underbar reslista btw alex.

Kommentarer
Postat av: Lagergren

Jag är helt i samma linje som dig här Magnus, personligen börjar jag dock också se fler och fler fördelar med teknokrati och planekonomi. Håller nästan på att utvecklan något slags ekologistiskt tankesätt också (!!!)

2009-06-11 @ 11:34:22
Postat av: Alex

Ja, tänk vad mycket som klarnar när man tänker efter. När jag läste statsvetenskap kunde jag till slut klassa mig som något slags socialliberal med avvikelser i vissa specifika frågor. Lagergren, har du lust att komma ned till Österlen något?

2009-06-11 @ 15:11:23
Postat av: Anonym

"vissa specifika frågor"... hm...

2009-06-13 @ 13:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0