Oye como va

Ett glas rött på Medborgarplatsen och sedan vidare till baren uppe i Skrapan på Götgatan. Skönt gungande vimmel i baren till tonerna av Tito Puentes "Oye como va", Charles Aznavours "Les comédiens" och liknande låtar. Caipirinha och Mojito var bara självklara drinkar. Vi hamnade slutligen i ett par sköna fåtöljer. Nackamasterna blinkade och Globen kontrasterade mot de raka formerna på Söder. Ser till min glädje att Magnus börjar komma i form. Han samtalar med en udda konstellation av turister från Peru, Colombia och Tyskland, när jag väcks ur min drömlika dvala av en bekant röst: "Carl Gustaf...". Magnus hade nått toppen. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som på pendeln hem. Tack, Magnus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0