Chilla Gunilla!

Tips på hur man skapar "god stämning" på ett crêperie i Visby:

1. Ta med dig ett par härliga killkompisar och sätt er vid ett bord mellan köket och baren.
2. Se till att vara riktigt glad och skratta så att lyckan sprider sig till de övriga borden.
3. Tänk att livet leker, och att relationer människor emellan är en fantastiskt enkel sak.
4. Prata med så många i personalen som du kan (två glada servitriser) om aktuella saker som har att göra med sinnen. Fråga om maten (vad är det för mjöl?), fråga om musiken (jag gillar verkligen det här, vem är det?), prata om inredningen (för en stund trodde jag verkligen att jag befann mig på en bykrog i en hamn i Bretagne). Således tänker alla samtalspartner på ting som berör gemensamma sinnen, och därför har ni följdaktligen många saker gemensamt till en början. (Om du är charmig får du förmodligen en liten föreläsning i crêpes-tillagning, ett litet "Ja, visst är musiken bra? Hon heter Doris och...", och ett par lysande ögon när ord som bykrog, hamn och Bretagne (med rätt uttal) poppar upp.
5. Se till att le personligt mot personalen om de går förbi ert bord igen, vilket de kommer att göra många gånger.
6. Slutligen, eftersom det på väggen hänger en skylt om lediga rum, fråga om stället även är ett vandrarhem. "Ja visst, det finns faktiskt ett ledigt rum här i natt för er!", säger en av servitriserna. "Haha! Var det en inbjudan eller?". Den andra servitrisen (som råkar stå i närheten) skrattar lite: "Skojar du?"
7. När du betalar vid utgången: "Så det är efterfest hos er här senare i kväll med andra ord?"

Fan, det här skulle ju vara något slags guide för en trevlig kväll ,och slutade kanske snarare i ett flirtskryt... Antar att det lyser igenom rätt bra. Men det var ju en sådan magiskt trevlig middag! Ett gott minne. Magnus, vi måste dit igen, jag tror att en av servitriserna hade ögonen på dig! Nej nu, min vän, måste jag sticka iväg till en föreläsning. Tack för en underbar vistelse på Gotland! Bilder kommer, kära läsare...

http://www.creperielogi.se/

Kommentarer
Postat av: Karin

gött med lite aktion här igen! mitt vatten hål i etern!

2008-09-30 @ 13:37:27
URL: http://karinlindbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0