Varför älskar alla Gunvald?

Såg en annons på facebook.com att man kunde köpa en tröja med mikael persbrant i brygga och texten "gunvald larsson". Vem fan köper en sån??

Allvarligt det känns fan som jag är den enda som inte avgudar Gunvald i Beck-filmerna.. tycker peter haber är fan så mycket bättre. Visst slänger Gunvald ur sig en del repliker som kan vara roliga, men de flesta är bara macho och våldsromantiserande. Det har blivit lika legitimt för en kille att säga "fan vad bra gunvald e asså" som att tycka om Sylvester Stalone.

Jag tycker det är märligt att Sveriges mest uppskattade filmkarräktär är en brutal macho-polis som hellre spöar upp bovarna själv än går till rättegång. En polis som blir förbannad för att han måste jobba med en kvinna.

Detta i långa landet falukorv. där 45 % röstar på sossarna. Där motståndet mot apartheid var som störst i världen. Där de flesta gillar poliser som inte är korrupta.

VAD FAN HÄNDE MED VÅRT RÄTTSPATOS?

Kommentarer
Postat av: Alex

Gunvald känns ju inte som en typisk svensk man direkt. Lite synd som du säger att han har blivit en sådan fascination. Det mest svenska med honom är väl att han kan kommunicera med thailändska kvinnor. Skall jag utnämna min favoritsvensk i TV-serier, eller rättare sagt den som får mig att känna mig stolt som svensk man, måste jag framlyfta Ols Rapace roll som älskare till den danska polisen Anna Pihl. Den kvinnliga chefen för Mordkommission, en annan dansk serie, har också vid ett tilfälle en svensk älskare. Gillar danska kvinnor svenska män? Jag förtår dem. Vi är bäst.

2007-11-19 @ 20:36:41
Postat av: Magnus

Melodi: Seger är vår, segern är vår, vi har vunnit segern är vår:

Ola Rapace, ola rapace, ola, ola, ola rapace!

2007-11-21 @ 19:16:02
Postat av: Tina

var kan man köpa tröjan? letar överallt. :D

2007-11-25 @ 16:09:55
URL: http://pussydoll.blogg.se
Postat av: Alex

www.beastwear.se. Det var från denna sida som Magnus fick nys om Gunvald-tröjan.

2007-12-05 @ 12:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0