Ibland känner man sig poor

ICA folkes två veckor sedan:

Jag har exakt 91 kronor i min plånbok. Inget på kontot. Går med mobilen för att räkna ihop det jag köper. Så mycket näring för så lite pengar som möjligt. Plötsligt upptäcker jag en tia i min ficka, som jag tappar in under en kyldisk där lite juice står. När man är fattig finns inga gränser. Jag gör det förbjudna. Hade det varit en en-krona eller femma hade man aldrig gjort det. Men en tia! Detta gällde min överlevnad. Jag sätter mig ner på knäna för att spana in, men det går inte. Det är trångt och en barriär av lager på lager av damm har bildats. Att sticka in handen skulle ge mig en damm-vante på 3 cm som ett skal runt hela handen. Nej, jag får vara utan tian.

image432

I kassan säger jag till kassören att jag måste eventuellt ta bort vissa saker om det blir för dyrt. Shit, vad man känner sig lodig då.

Skönt att CSN finns.

Over and out
Mynge

Kommentarer
Postat av: Alex

När man inte kan unna sig varken juice eller en Marabou så där den 20e i månaden, känner man sig lite yr framme i kassan på Willys.

2007-12-05 @ 12:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0