Lika som bär 3

Lika som b?r 8
Kristoffer Lundström?                         Ernst Kirchsteiger?


Ernst om.... likheterna med Kristofer Lundström: "Det är han som är lik mig för han är yngre (skratt). Vi träffades nyligen och skrattade åt det där. Det är mest folk som tror att han är jag och det uppstår lustiga situationer. Men han har hopvuxna ögonbryn".


För övrigt slirar min vän alex just nu runt i Smoking och drar snuskiga limmerickar till alla tjejer:

image374


-----------------------------------------------

En havande tjej från ?St. Peter?
sa: ?Jag vet ej vad läkaren heter
men jag undrade nog
när som tempen han tog
för han hade så stor termometer!?

------------------------------------------------

Här kommer en som fördelaktigen läses med värmländsk dialekt..
en oskuldens tös ifrån Sunne
suckade djupt om en kunde
nångång bli betäckt och få mödomen spräckt
skulle en bare njute å blunde
------------------------------------------------

 


Kommentarer
Postat av: Alex

Kl. 23.30 i går lokal lundensisk tid (någon gång mellan 19:00 och 04:00) insisterade två damer (40-talister för att inte ta i) på att "den stilige unge mannen" skulle slå sig ned mellan dem i Lukas salong på Grand Hotel i Lund. "Titta, Maargareta, vad jag hittade", utbrast kvinnan med Gävle-dialekt och fortsatte att tala om karriärer och festliga helger på Dufveholms slott. Stockholmare skall alltid tala pengar och arbete. Tackar vet det lundensarna och göteborgarna (som iofs talar om pengar, men med skämt som omväxling). Värst är ändå en del av malmöiterna, som är markant oakamediska. Stiligt dock, att dinera i Stora salen, och njuta av god mat och dryck. Stort tack till Chaîne des Rôtisseurs och min käre farfar som bjöd mig på denna minnesvärda middag!

2007-05-26 @ 18:43:10
Postat av: Alex

Och ja, Magnus, jag kanske inte drog limerickar, men jag fick iaf glädjen att senare umgås med personer i min egen ålder. Tack till en speciell av dem!

2007-05-26 @ 18:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0