Hofterup - this is the shit

Hofterup

Det första jag såg var 50 shots uppradade i kolumner, i sex olika färger. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall berätta från villafesten som ägde rum i lilla skånska Hofterup, ett typiskt villasamhälle inbäddat i sandskog och med ett par kilometer till sundet. Allt som allt var det väldigt trevligt. Flertalet av gästerna var reseledare och hade på ett eller annat sätt en relation till varandra. Förutom ett gäng hoffare, några malmöiter, och allas vår favoritåländska Karin, var där även två utlänningar. Jag hade glädjen att prata fiskar med extrema livsstilar med den cypriotiske bartendern Pascalis (Trodde först han hette Pascal, för att sedan successivt övergå till att kalla honom Pascalidis). Det finns fiskar som lever i öknen. Sedan bekantade jag mig en aning med Rob "the mate" från Kent, som ropade in ABBA ett par gånger och verkade allmänt nöjd med att vara omgiven med så många svenskor. Minns hur han stod och såg ut över trädgården med några granar och utsikt över grannens 70-talsvilla i vitt tegel - "fucking beautiful". Blev som vanligt mycket dans den kvällen, och en del dricka min smala kropp till trots. Natten slutade kl 4 med att strötitta på Chocolat (samtidigt som en viss engelsman muttrade "fucking froggies") och somna i en mysig säng någonstans i Hofterup. Det sista jag såg var en blodröd vägg. Tack Frida för att jag fick dricka upp den utgångna mjölken, och tack till Tobbe som skjutsade mig till Malmö C.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Varsegoo!

2007-05-09 @ 19:27:15
Postat av: Frida

å vassego!

2007-05-09 @ 22:01:54
Postat av: Pascalis

High five!

2007-05-09 @ 23:37:46
Postat av: Karin

tihi, favorit ålännska!! =D naw..

2007-05-13 @ 01:23:25
Postat av: Alex

Klart att du är! Du är värdig Ålandsambassadör! Vi borde skåla någon gång i Ålvados!

2007-05-13 @ 17:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0