Blogginlägg lördag

Igår var jag på hockey igen... (detta knark går aldrig över så vänj er vid att jag skriver om det). Drog dit med farsan och hans polare Svante (för övrigt rätt lik killen i waynes world). När vi ska hem står det en poliskontroll... ops, körkortet är inte med...

Polismannen: God kväll, fin bil.
Magnus: Ja, synd att den inte är min (idiotisk kommentar han tror väl att jag snott den)
Polis: Va!?
Magnus: Eh... asså den e pappas. (pulsen höjs till 120
Polis: Jaha... kan du blåsa här? Står det negativt är det positivt för dig
Magnus tänker: Negativt positivt, vad fan sa han nu, vilket var bra för mig?
Jag blåser och det står negativt... Hur var det nu? är detta bra?
Polisen: Vad bra (puh) då skulle jag vilja se körkortet
Magnus: asså jag har tyvärr inte med mig det...
Polis: Hmmm okej jag litar på dig, men du måste ha med det nästa gång. (hur kan han lita på en presumtiv biltjuv?)

image277

Nu i morse när jag ska åka till högskoleprovet står, döm om min förvåning, en nykterhetskontroll till....
Denna facistregering har väl ändå lyckats uträtta något bra iform av fler poliser verkar det som...

Nåväl högskoleprovet.. .gick helt ok. Prickade in 96 rätt vilket är ungefär 1,6.

Sen bar det av till min sjuka farfar. Peace to you man. Hoppas han får ett värdigt slut.

Over and out

Mynge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0