Min första favoritlåt - 1991

bad boys

Här har ni den, låten som jag fängslades för direkt när jag hörde den på radio 1991. Allt jag visste om den var att refrängen gick "bad boys, bad boys", och därför var det väldigt svårt att förklara för någon vuxen i Beatles-generationen vad det var jag önskade få höra. Tror att jag hörde Bad Boys två gånger den sommaren. Gav smått upp hoppet om att få höra den igen, när mamma en dag kom hem med en oväntad present. Vilken fantastisk mamma alltså, som i hemlighet hade gett sig i kast med att finna min första favoritlåt! Än i dag är det en av de saker jag är henne mest tacksam för.

Bad boys, bad boys, what you gonna do?

Kommentarer
Postat av: Magnus

är det någon som kan fortsättningen? haha nej..
bad boys bad boys what ya gonna doo, what ya gonna do when they come for you...
rack'em in a scrub na na na na na
ingen som kan lixom.

2007-06-01 @ 22:07:43
URL: http://lundagatan.blogg.se
Postat av: Magnus

snyggt omslag

2007-06-01 @ 22:08:13
URL: http://lundagatan.blogg.se
Postat av: Alex

Riktigt snyggt! O jag kan faktiskt texten...

2007-06-01 @ 22:17:40
Postat av: Alex

Jo, "Take on me" är grym! Norges bästa musikaliska tillskott sedan Grieg!

2007-06-03 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0