TJUVLYSSNAT


Saxat från tjuvlyssnat.se

Buss 811, på väg från Öregrund till Uppsala.


Busschauffören kör samtidigt som hans kollega sitter bredvid honom som sällskap.
Busschaufför 1 (som kör): Ser du bilen framför oss? Ser du vad sakta den kör?
Busschaufför 2: Ja, jag vet, så irriterande!
Busschaufför 1: Jag brukar köra så nära jag kan för att skrämmas, så
när dom tittar i backspegeln så ser dom en stor jäkla buss!
Busschaufför 2: Haha jag vet, ibland får man lust att bara köra över dem!
(Båda skrattar elakt.)

1:ans spårvagn, Göteborg


Två tjejer ~20 sitter och pratar.
Tjej 1: Jag funderar på att gå med i "Planka"
Tjej 2: Vad är det?
Tjej 1 förklarar konceptet, att man betalar en medlemsavgift och sen får sina kollektivtrafiksböter betalda.
Tjej 2: Hur finasierar de det?
Tjej 1: Med medlemsavgiften så klart!
Tjej 2: Aha...
Tjej 1: Det är en sjuk stor organisation, den är typ statlig...


Busshållplats, Alvik

Kvinna ~40: Vet du när bussen kommer?
Gubbe ~70: Ursäkta, jag förstår inte, du måste prata svenska. Jag pratar skånska. Du ser inte så gammal ut. Jag är gammal. Men Barbro här (pekar på en tant ~70), hon är ung. Du skulle se henne dansa.
(Kvinnan ler.)
Gubben: Varifrån kommer du?
Kvinnan: Holland.
Gubben: Jaha, ja då ska du inte känna dig ensam, det finns många polacker i Sverige.
Kvinnan: Va?!
Gubben: Du får nog gå i skolan och lära dig svenska. Vet du vad skolan är?
(Kvinnan är tyst och tittar bort.)
Gubben: Nä, hon vet inte vad skolan är.
Tanten: Du kanske kan pröva med engelska?
Gubben (till kvinnan): I love you!


Åhléns i Sergelgallerian


(Kvinnlig expedit ~35 slår in varor till en kvinnlig amerikansk turist i ~60)
Kvinnlig expedit: You know, if you want to you can leave it back in 30 days.
(Amerikanska turisten tittar frågande på expediten och sedan på sin medföljande väninna som skakar oförstående på huvudet.)
Kvinnlig expedit (nästan skrikandes som om det är volymen snarare än språkförbistringen som är problemet): WE LET YOU LEAVE IT BACK IN 30 DAYS!
(Amerikanska turisten nickar oroligt, tar påsen och väninnan under armen och hastar iväg.)
Amerikansk turist 2: What was that?
Amerikansk turist 1: I don't know. Just go. Hurry! Go, go, go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0