Kvittertrion


Kvittertrion

Kvittertrion

Kollade i fotoalbument i går natt.. fick syn på denna bild. Tror den kommer från helenas fotoalbum faktiskt... Vi sjunger en sång på balen inför 285 förskräckta/beundrande individer.

Sången vi sjöng:

Studentsången (av Povel Ramel)
- omskriven från orginalverisionen. (den låter snarlik om man är full)

Sjung om fru Svennsons lyckliga karl,
låt honnom plöja i ungdommens fåror.
Fem gamla hjärtan i sprit jag har.
åh, en ljus elefant i ett snår.
Inga stoppar den
i vårat linneskåp.
Loppor tär vår vän,
som idisslar i en ko när vi skall snyta en rund liten hund
där de här lilla bagarna bo-
där de här lilla bagarna bo
Hursa ????!!!!!!

Orginal (den andra versen är verkligen läskig!!!!!)

Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtan med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än,
i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro,
där de härliga lagrarna gro!
HURRA!!!

Svea, vår moder, hugstor och skön,
manar till bragd som i forntida dagar.
Vinkar med segerns och ärans lön,
men den skörd utan strid man ej tar.
Aldrig slockne då,
känslornas rene brand.
Aldrig brista må,
vår trohets helga band,
så i gyllene frid som i strid:
Liv och blod för vårt fädernesland!
Liv och blod för vårt fädernesland!




Kommentarer
Postat av: Alex

Andra versen på studentsången är verkligen hemsk...Minns att jag var redlöst packad när du bad mig "hänga med upp och göra en kul grej". Hade ingen aning om att vi skulle sjunga. Jag tror jag sjöng originalet rakt igenom. Sedan höll jag ett hyllningstal till rödvinet, så klart. Minns Viktorias empatiska blick.

2007-01-21 @ 19:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0