HAR MAN SETT MALMÖ HAR MAN SETT VÄRLDEN

           

Jodå, jag minns fortfarande hur det hela började luta över. Värdinnan gjorde det enda rätta och satte ribban högt för hur mycket gästerna skulle tänkas dricka för att hålla partynivån jämn. Sätter någon iväg på det viset vill jag inget hellre än att försöka komma ikapp, och det kanske jag också gjorde framåt småtimmarna. Fick nog av Törley i alla fall. Nem beszélek magyarul.
På vägen dit hann jag med en hel del dans om jag minns rätt - blir alltid så när flaskorna börjar styra. Vill även minnas att jag påpekade stolt en aning för många gånger ("understatement of the day" - rödrosig lärare på LU) att jag var född i Sydamerika och att jag därav fått min unika fallenhet för dans. Jag skulle bli landsförvisad om peruanerna hade fått se mig. Alex dance - vad ska man säga? En känguru med epileptiskt anfall? Något i den stilen.
När jag ser bilderna ovan kommer jag även att tänka på hur svårt det är att försöka spela nykter och visa att man kan prata franska på samma gång. Magnus, du vet ju hur det brukar sluta på 14:e juli med trikoloren framme à la ballongdansen. Då har jag inga större problem att tala franska och sjunga marseljäsen, men om man ska försöka verka seriös på ett redan uttrycksfullt latinskt språk, med en bordeaux värmande i strupen, går det rent ut sagt åt helvete. Mais, en tout cas, la demoiselle était très charmante.
Det pinsamma är som sagt att vara den ende gästen att inte orka ta sig till taxin. Att vakna upp nykter och hinna inse det innan man smiter ut är ganska svårtuggat! Men men, jag säger bara "calling dr. feelgood"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0