Alex - innerst inne

Kommer världen någonsin att få uppleva den sanne Alex: hans djupaste tankar och drömmar, och hans starkt sentimentala passion? Just nu befinner jag mig i en bekant situation, för jag har så lätt att fastna för någon okänd. Jag faller hejdlöst. Mina axlar, armar, och ben fylls av något slags pulserande värme. Det är en ömtålig känsla, som pendlar mellan lycka och desperation, nyfikenhet och misstro. Jag är inte beredd på att lämna ut mig.

Samtidigt färdas jag i en bil på en rak väg över oändliga åkrar och fält i den amerikanska mellanvästern. Det skymmer över horisonten på min högra sida. Solen syns inte längre, men ger fortfarande ett skådespel av starka färger, som ett brinnande adjö. Jag stannar bilen vid kanten av ett högt majsfält där vinden lagt sig till ro. Det är helt tyst. Världen är som förstummad inför denna fredliga skönhet. Jag tar mina första steg ut i den torra, mörka jorden, och ger mig hastigt in bland de stora majsväxterna.

corn field

Världen är bedövande vacker. Den har makten att såra och trösta. Den har makten att framkalla tårar.

Kommentarer
Postat av: Yasir

Myckert vackert och väldigt bra beskrivet. Världen är nog mer än vad man ser...

2007-01-23 @ 15:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0