Grön och söker en blogg som är skön?

För er nya besökare tänkte jag ägna några rader åt att beskriva denna blogg. Den startades i december 2006 i syfte att upprätthålla kontakten mellan några kompisar som valt att bo på olika platser i landet (och utomlands). Vår ambition är att erbjuda en lättsam blogg med fokus på humor och varierande iaktagelser av vardag och helg. Sedan starten har antalet besökare kraftigt ökat och vi är glada att ta emot så många trevliga besökare, både bekanta och nya!

Nu lite kort om oss som skriver här! Själv heter jag Alex(ander), är 21 år, och sedan augusti bosatt i Lund. Nu i vår läser jag statsvetenskap 21-40 p och gläds åt att blommorna redan skjutit upp ur jorden fastän vi bara befinner oss i januari! Jag är svag för charmiga flickor, skön humor, och frihetskickar. Sedan en månad tillbaka befinner jag mig i en snudd på frenetisk träning inför sommarens strandsäsong. Fråga mig inte varför - jag är infallens guldgosse. Om du gillar soliga dagar, spännande resor, och livslust, tycker jag att du bör höra av dig och göra denna blogg till en av dina dagliga internetbesök!

Den andre flitige skribenten är Magnus, 21 år, bosatt i Rönninge. Han läser för närvarande andra terminen på Handels i Stockholm, och spenderar veckorna med att (1) plugga, (2) träna/löpa, (3) idka sociala aktiviteter. Magnus är en sällsynt skön kille som lyckligt kan säga befinna sig på den lovande språngbrädan mellan att vara en tidernas svärmorsdröm (charmig, smart och snygg) och en långdistansernas don Juan. En positiv livsinställning och en spontan, teatralisk galenskap är Magnus kall på Jorden. Han är väl värd varenda besök på denna blogg, och jag tycker absolut att du ska satsa på att fånga denne livsartists uppmärksamhet!

Slutligen skall nämnas vår tredje skribent, Daniel, som är 22 år och bosatt i Christchurch, Nya Zeeland. Han är ett entreprenörgeni av världsklass och arbetar som butikschef på EB Games. Tyvärr är det ett bra tag sedan jag träffade Daniel, så min beskrivning kanske inte gör honom rättvisa, men det är mycket av tjusningen med den mannen. Han har ett utvecklat sinne för humor, och tillsammans med en destruktiv image sätter han ribban för cynism ovan trädkronorna. Med en cigarett i munnen ser jag direkt vem hans självsäkert ifrågasättande ansiktsuttryck påminner om: James Dean. Vad som gör Daniel extra speciell bland oss skribenter på bloggen är att han är den ende som otvivelaktigt kan sägas vara en riktig karl. Gillar ni tuffa tag och odyssée-lika resor är detta mannen i ert liv!

Kommentarer
Postat av: Mary

roligt! bra ide! =)

2007-02-04 @ 21:25:23
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Vilken trevlig idé :)

2007-02-04 @ 21:38:33
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Marie

kul att få få veta lite mer om er =)
ja ska självklart göra denna blogg till ett av mina dagliga internetbesök =P

2007-02-05 @ 09:07:47
URL: http://dancetilyoudrop.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack ska ni ha - vad ni är underbara! Vi vill bara sprida glädje!

2007-02-05 @ 18:47:57
URL: http://lundagatan.blogg.se
Postat av: Yasir

Skön intro! (lite sådär i efterhand alltså)

2007-02-05 @ 20:08:35
Postat av: Marie

sprid mer glädje!! =)
uppdatera mera!! =P

2007-02-06 @ 09:23:46
URL: http://dancetilyoudrop.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag blir rörd!!!

2007-02-06 @ 21:21:53
URL: http://lundagatan.blogg.se
Postat av: Alex

Det ska du vara! En rättvis beskrivning!

2007-02-06 @ 21:45:29
Postat av: Varg

Jag är bara arg som vanligt, men också tacksam som en svensk kvinna.

2007-03-18 @ 10:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0