En svart dröm bland vita nätter

Jag planerade faktiskt ganska tidigt min kädsel för den avslutande novischsittningen i morgon, lördag. Helsvart skall skilja mig från de övriga representanterna för mitt kön - en svartklädd främling bland pastellskrikande, asexuellt utstrålande, liberala stolpskott.

En svart piké (ty när kavajen glider av framträder plötsligt ett par bara armar)
Ett par svarta finbyxor med eleganta detaljer vid fickorna
En svart kavaj i något ljusare ton med tunna kritstreck (ljusare för att framhäva det mörka i byxor och piké)
Ett svart läderskärp i krokodilmönster
Ett par svarta läderskor utan snörning, snarlika myggjagare

Svart är diskret elegant, och stjäl ingen uppmärksamhet från det ljusa ansiktet. Detta lämnar intressanta förutsättningar för ögonkontakt. Je suis un jeune homme dévoué aux regards des filles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0