Konstrundan 2007

Jaha, så var det påsk igen även här på Österlen, och med den kommer den årliga konstrundan! Än en gång ställer var tionde hushåll i denna kulturella region ut konst i alla dess former. Denna runda var dock speciell, eftersom jag faktiskt såg skymten till talang. Nolle är stor, och tack vare honom kunde jag till min lättnad inse att inte alla deltagare är kommersiellt lagda nollor. För jag måste vara aningen negativ och erkänna att det mesta som ställs ut är skit. Det är lite motbjudande med denna populistiska konsteufori. Varje byggd har minst ett galleri. Samtidigt som hela evemanget är lite för folklockande för min smak, vore det märkligt av mig att avstå från att stödja en sådan kulturell händelse som det faktiskt är, när jag ju uppskattar konst till viss del. Men det finns lite för många deltagare i behov av uppmärksamhet. Fan, om ni vill ha mig där får ni skapa något intressant i stället för att lägga fokus på er utstyrsel som är något slags hybrid mellan Keith Richards, en kladdig färgpallet, och Jesus lärjungar.keith
"Keep on rocking in the free world" - Magnus i samband med årets skinnbanjo-SM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0